Rehberlik

rehberlik4.jpg Öğrencilerimiz sınıf ortamlarında Rehber Danışman Ester SAFKAN veya Uzman Psikolog  Güneş Özen URCAN tarafından gözlemlenir.

Rehberlik saatlerinde duygusal zekâyı ve sosyal becerileri geliştirmeyi hedefleyen etkinlikler gerçekleştirilir.  Rehber Danışman Ester Safkan  bu etkinlikleri sınıfta uygularken öğrenciler hem eğlenir hem de birbirlerini dinlemeyi deneyimler. Üretilen her şeyin değerli olduğunu yaşayarak öğrenmiş olurlar.


  • Anaokulu Öğrencileri İçin Rehberlik Birimi Hedefleri
  • Okula uyum sağlamayı kolaylaştırma
  • Kendilerini uygun şekilde ifade edebilmeleri
  • Duygularını tanıma ve ifade edebilmeleri
  • Empati becerilerini geliştirme
  • Özgüvenlerini geliştirme
  • Sosyal becerilerini geliştirmeleri
  • Dikkat, algı ve konsantrasyonlarını geliştirmeleri
  • Yaratıcılıklarını geliştirmeleri
  • Problem çözme becerilerini geliştirmeleri
  • Okul olgunluğu becerilerini geliştirmeleri.

Rehberlik Öğretmeni -- Ester SAFKAN

Uzman Psikolog - Güneş Özen URCAN

Okul öncesi grubu öğrencileriyle her hafta dikkat çalışmaları yapılır. Çalışmalarda amaç öğrencinin görsel algı, görsel ayrımlaştırma, görsel hafıza, işitsel algı, işitsel ayrımlaştırma, işitsel hafıza gibi çeşitli becerilerini geliştirmektir.

Her yaş düzeyine uygun, belirlenen hedeflere göre öğrencinin gelişimi uygulanan çalışmalarla , sınıf içi gözlemlerle düzenli olarak takip edilir.Veliyle paylaşılır.Düzenli aralıklarla toplantılar yapılır.

Sene boyunca yapılan etkinliklerin ardından, Nisan ayında,Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisinde, okul olgunluğu uygulaması yapılır. Sonuçlar  velilere bireysel görüşmelerde aktarılır.

Öğrencinin ihtiyacına göre anaokulu rehber danışmanımız  Ester SAFKAN veya uzman psikoloğumuz  Güneş Özen URCAN'la problem çözmeye yönelik çalışmalar yapılır.

Çocuğun gelişimiyle ilgili düzenli geri bildirime ek olarak ihtiyaç duyulması halinde de  birebir  bilgilendirme toplantıları yapılır. Veli talebi üzerine de uzman psikolog ve rehber danışmanla görüşmeler sağlanır.

Öğrencilerle çalışırken gerektiğinde çocuk psikodraması uygulamaları yapılır.

Sekiz haftalık veli psikodrama gruplarıyla velilerin kendilerini daha iyi tanımalarına, farkındalık kazanmalarına destek olunur.

İhtiyaca göre belirlenen konular çerçevesinde, okul içi ve dışından konuklar davet edilerek sohbet toplantıları veya seminerler düzenlenir.

 
< Önceki   Sonraki >
Disual Digital Visuals